Szybcy i ścigani - dynamiczna gra pełna emocji

Szybkie tempo gry, akcja jak z filmu czyli gra dla starszaków

 Moje córki nigdy nie bawiły się w policjantów i złodziei, nie ganiały się jak szalone w długich pościgach, aż do ostatniego weekendu. Nowa gra kafelkowa od Board&Dice  jest przeznaczona dla dzieci powyżej ósmego roku życia, jest pełna emocji i runda trwa w szybkim tempie, gracze dzielą się na Uciekających i Ścigających.



Zadaniem uciekającego jest rozkładanie kafelków miasta, ale to nie jest wcale takie łatwe, ponieważ na ulicach stoją blokady policji, aby przejść przez nią gracz musi dołożyć kafelek z drzewami, dzięki temu będzie mógł przejść dalej.

Uciekinierzy muszą jak najszybciej trafić do swojej kryjówki ale wcześniej muszą zebrać po drodze worek z kasą, klucze, mapę.








Na środku stołu układamy kafelek z więzieniem, gracz Uciekający dobiera losowo dwa kafelki ze stosu początkowego, kiedy ułoży je na stole, grę zaczyna ścigający, który musi układać znaczniki na kafelkach miasta, ma do dyspozycji 4 rodzaje znaczników- na jednym kafelku mamy cztery dzielnice, na których są świadkowie, ich głowy pokazują kierunek, w którą mógł się udać uciekinier. Ścigany musi położyć odpowiedni znacznik - liczy w której dzielnicy znajduje się największa liczba świadków z twarzami skierowanymi w kierunku pościgu.
Gracz uciekający ma dwa stosy kafelków, z nich układa drogę ucieczki.








Koniec rundy następuje w chwili gdy uciekinier dotrze do kryjówki lub zostanie złapany przez ścigającego.

Kiedy ścigający dogoni uciekiniera i położy ostatni znacznik należy sprawdzić po drugiej stronie kafla, czy dobrze położył znaczniki. Sprawdzamy każdy kafelek od początku gry. Jeśli nie popełnił błędu, ścigający wygrywa rundę.

Uciekający wygrywa rundę, jeśli nie popełnił błędu, zebrał wszystkie skarby i dotarł do kryjówki.
Wygrywający dostaję znacznik zwycięstwa.

Runda trwa kilka minut, w następnej rundzie gracze zamieniają się rolami.







Wydawnictwo boardanddice.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz