Ciąża - minerały i witaminy


W aptekach mamy ogromny wybór witamin i minerałów dla kobiet w ciąży. od kolorowych pudełek aż kręci się w głowie. Ceny opakowań już od 20 zł.

Jak wybrać odpowiedni?
Najlepiej zapytać swojego lekarza ginekologa.
Tabletki to tylko uzupełnienie diety, szybko znikają z organizmu. Organizm nasz najlepiej przyswaja witaminy i minerały zawarte w produktach.
Najważniejsza jest dobra dieta.





Nowoczesna mama powinna jeść dwa razy lepiej, niż podjadać częściej jak za dwoje.
Co znajdziemy w produktach? Czego powinnyśmy szukać?

Wapń - mleko, sery,produkty zbożowe

Magnez - czekolada,produkty zbożowe,nasiona strączkowe, kakao ,orzechy

Żelazo -jaja, mięso, orzechy ,grzyby ,kasze

Jod - ryby, owoce morza ,mleko

Potas -zielone warzywa . ziemniaki

Sód - sól, mięso, wędliny, warzywa korzeniowe

Fluor - sery, ryby , herbata

Cynk - mięso, nasiona strączkowe

Kwas foliowy - kalafior , brokuł, szparagi, brukselka ,szpinak , chleb pełnoziarnisty, jajo, otręby pszenne

Witamina B6 - kasza gryczana, kurczak, indyk,wołowina, wieprzowina, kapusta pekińska, papryka czerwona


Polecam jeść dużo owoców i warzyw dziennie, w diecie stosować produkty mleczne, stosować oleje roślinne. Taka dieta to dobra dieta dla mam i naszych maluszków.

19 tydzień ciąży







6 komentarzy:

  1. Cudowny uśmiechnięty brzusio :) na pewno sprzyja mu odpowiednio dobrana dieta
    buziaczki :*

    OdpowiedzUsuń
  2. ale cudowny brzuszek :))
    taka dieta z pewnością będzie dobra dla Was dwojga :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dodałabym jeszcze DHA czyli co najlepsze z Omega-3. Wspomaga prawidłowy rozwój dziecka. Jest ważnym składnikiem budulcowym centralnego układu nerwowego, zwłaszcza mózgu i oka. Po porodzie nawet 500 mg dziennie. Przenika w dużej mierze do mleka matki i maluch korzysta. Bonus dla mamy taki, że pięknie działa na skórę. Chyba, że je się dużo ryb to można odpuścić.

    OdpowiedzUsuń